Jobba som supportutvecklare på nobox
De flesta webbyråer erbjuder support till sina kunder, men den kan se ut på olika sätt. Vi på nobox har valt att ha en fristående supportavdelning där två webbutvecklare arbetar dedikerat med att lösa våra kunders problem. Förutom support av våra kunders webbplatser arbetar de även med hosting, besiktningar, service och underhåll.
Vår supportavdelning föddes ur vänlighet, både för våra kunder och webbutvecklare. Tidigare delade alla utvecklare på supporten, men då de sitter i långa och komplicerade projekt blev det inte optimalt för varken dem eller kunderna. Att avbryta sitt arbete för att släcka bränder var helt enkelt det sämsta alternativet för alla inblandade. Det är lika viktigt för oss att kunna hjälpa snabbt när olyckan är framme som att göra bra ifrån oss i stora projekt, därför valde vi att sätta ett par personer hängivet på uppdraget istället. I backspegeln var det ett bra beslut, uppskattat av både medarbetare och kunder.
Vi känner oss väldigt trygga med nobox som webpartner. Enda sedan starten av vårt samarbete har de levererat en oerhört bra service och dialog. Den snabba återkoppling man får i samtliga ärenden och support är svårslagen, samt att vi känner oss helt trygga med att vår web alltid är uppe och fungerar som den ska.
Erika Ryttare, Marketing Manager – Åkerströms Björbo AB
Att arbeta som supportutvecklare är perfekt för dig som älskar problemlösning, logiskt tänkande och uppskattar att sitta med ett flertal olika uppdrag varje vecka. Det passar extra bra för dig som dessutom är serviceinriktad, pedagogisk och tycker om att hjälpa människor. Genom att göra felsökningar, presentera lösningar och lösa problem blir ditt jobb snabbt uppskattat.
För att lyckas som supportutvecklare behöver du såklart vara en duktig webbutvecklare, men viktigast är en vilja att alltid lära dig mer, varje dag, alla dagar. En bra och ganska bred grund krävs, men i rollen behöver grunden alltid utvecklas och självklarheter utmanas. Det är även till fördel om du har en förmåga att se på lösningar och tekniska verktyg ur flera perspektiv. Det gäller att både ha hög moral och vilja hjälpa men alltid från ett affärsmässigt perspektiv.
- WordPress som CMS
- HTML, CSS, JavaScript, PHP och databaser (SQL)
- Förståelse för olika former av servrar och servermjukvaror samt anslutningar till dessa
- Kunskaper om DNS och hur internet fungerar
- Kunna terminalbaserat arbetsflöde
- Kännedom om Git och förståelse för dess betydelse
- Kunna verktyg som Yarn, NPM/PNPM och liknande
- Kännedom om Office-verktyg i olika former
- Behärska Adobe-sviten och liknande för enklare bildbehandling och visning av designfiler
- Sociala förmågor och kunna uttrycka dig vårdat i såväl skrivet som talat språk, både på svenska och engelska
- Vara stresstålig, kunna be om hjälp hos kollegor och en förmåga att kunna prioritera utifrån förbestämda prioritetsordningar
- Läsa och ta till dig av dokumentation och instruktioner på såväl svenska som engelska
- Deployflöden som GitHub Actions, Buddy och andra liknande lösningar
det är dessutom bonus om du även kan: - Äldre verktyg som Gulp
- PHP-ramverk som Laravel
- JavaScript-ramverk som React, Vue och liknande
- Python, Golang, Rust och/eller Bash-script
- Avancerade kunskaper i SQL och databasoptimering
- Terminalbaserade arbetsflöden, framför allt i Linux-miljöer
- Erfarenhet av att sätta upp och konfigurera serverutrymme, gärna på såväl delat webbhotell via Plesk och cPanel som VPS via Laravel Forge och/eller direktredigering av konfigurationsfiler
Verkar det som att vår filosofi gällande supportutveckling passar dig eller är du intresserad av att läsa mer? För att söka ett jobb hos oss alternativt få mer information är du välkommen att läsa mer här:
