Serviceavtal för WordPress
När ni tecknar serviceavtal med oss, kan ni känna er trygga med att vi tar ansvar för säkerheten på webbplatsen.
Genom att uppdatera webbplatsen regelbundet, installera ny funktionalitet, samt arbeta med förebyggande underhåll av WordPress och tillägg, minskar vi risker för hackning och säkerhetshot. Om webbplatsen, trots våra insatser, skulle bli hackad så tar vi ansvar för att lösa det. I serviceavtalet ingår även tillgång till vår support.
För att ni ska få allt ni behöver, men inte betala för mer än det nödvändiga, har vi tagit fram två olika serviceavtal med olika omfattning.
Serviceavtal BAS
Serviceavtal BAS lämpar sig för ”vanliga” webbplatser, exempelvis företags- och presentationswebbar, som inte är affärskritiska. Vi rekommenderar att alla webbplatser har minst serviceavtal BAS för en grundläggande säkerhet.
I serviceavtal BAS ingår följande:
- Daglig backup
- Uppdatering av WordPress 1 gång/månad
- Uppdatering av plugins 1 gång/månad
- Testning av enkel funktionalitet, exempelvis formulär
- Rapportering av genomförd service
- Monitorering av upptid
- Årlig besiktning av webbplatsen
Serviceavtal AFFÄRSKRITISK
Serviceavtal AFFÄRSKRITISK rekommenderas för webbplatser som har en affärskritisk funktion – exempelvis e-handel –, avancerad funktionalitet eller större krav på tillgänglighet, så som börsnoterade bolag eller kommun/myndighet.
I serviceavtal AFFÄRSKRITISK ingår följande:
- Daglig backup
- Uppdatering av WordPress 1 gång/månad
- Uppdatering av plugins 1 gång/månad
- Testning av avancerad funktionalitet, formulär, e-handel etc
- Rapportering av genomförd service
- Monitorering av upptid
- Årlig besiktning av webbplatsen
Hör av dig om du vill prata vidare om serviceavtal!
”*” anger obligatoriska fält