Integritetspolicy - nobox
Hoppa till innehåll

Noboxsolutions integritetspolicy

Noboxsolutions AB ansvarar för hur vi samlar in och använder personuppgifter när vi själva bestämmer syftet och sättet vi hanterar dem på. Det betyder till exempel att vi behandlar personuppgifter när vi hjälper kunder i vår support, kommunicerar med dem, utför uppdrag på deras begäran eller skickar ut nyhetsbrev.

Här förklarar vi kortfattat hur vi hanterar sådana uppgifter.

Så här behandlar nobox personuppgifter

Avtal

När du är kund hos oss eller skickar en förfrågan behandlar vi vissa personuppgifter, som ditt namn, e-postadress och telefonnummer. Vi gör detta för att kunna hantera avtal, ta emot beställningar, svara på upphandlingar och offerter, fakturera och sköta vår kundkommunikation – till exempel när du kontaktar vår support. Den lagliga grunden för denna hantering är avtal.

Vi sparar dina uppgifter så länge avtalet gäller. Efter att avtalet har upphört raderar vi dem senast efter tre år. Om du har gett ditt samtycke kan vi spara dem längre, men då bara tills du återkallar samtycket eller vi inte längre behöver uppgifterna.

Bokföring

Vi behandlar vissa personuppgifter, som namn, e-postadress och telefonnummer, i vår bokföring. Det kan till exempel vara när vi registrerar en betalning eller faktura. Vi gör detta för att följa lagkrav på ekonomisk redovisning. Den lagliga grunden är vår rättsliga skyldighet. Vi sparar uppgifterna i sju år efter räkenskapsårets slut, enligt bokföringslagen.

Utskick av nyhetsbrev

Vi skickar nyhetsbrev och annan information till företag och offentliga verksamheter för att hålla kontakten med våra kunder och nå nya. För detta behandlar vi personuppgifter som namn och e-postadress.

Den lagliga grunden är intresseavvägning. Vi bedömer att vårt behov av att göra affärer och hitta nya kunder väger tyngre än risken för att mottagaren inte är intresserad, särskilt eftersom vi bara kontaktar företag, företagsrepresentanter och organisationer.

Alla våra utskick innehåller en länk där man enkelt kan avregistrera sig. Vi sparar dina uppgifter så länge vi har ett affärsmässigt behov av dem eller tills du väljer att avregistrera dig.

Ansökan om arbete

När du söker jobb hos oss behandlar vi dina personuppgifter, som ditt namn och dina kontaktuppgifter. Vi gör detta för att kunna hantera ansökningar och tillsätta tjänster.

Den lagliga grunden är intresseavvägning. Vi bedömer att vårt behov av att hitta rätt kandidat väger tyngre än risken för att du inte vill att vi hanterar dina uppgifter, eftersom du själv har skickat in din ansökan.

Om du inte får tjänsten sparar vi din ansökan i högst två år efter att beslutet om anställning är klart. Spontanansökningar, som inte gäller en specifik tjänst, raderas direkt om vi inte har samtycke att spara dem i upp till två år.

Cookies och webbloggar

När du besöker vår webbplats samlar vi in vissa uppgifter, till exempel en krypterad version av din IP-adress (som vi inte kan koppla till dig som person) och information om din webbläsare. Vi använder dessa uppgifter för att förbättra vår webbplats och analysera hur våra kampanjer fungerar.

Den lagliga grunden är intresseavvägning. Vi bedömer att vårt behov av att mäta och optimera webbplatsen väger tyngre än risken för att du inte vill att exempelvis din IP-adress behandlas. Dessutom anser vi att denna typ av datahantering innebär en mycket låg risk för dig som besökare.

Vi sparar uppgifterna i högst två år innan de raderas.

Vilka kan ta del av personuppgifterna vi hanterar

Endast de som behöver hantera personuppgifter för sitt arbete hos oss har tillgång till dem.

I vissa fall kan vi också behöva dela personuppgifter med andra:

  • Myndigheter – Om lagen kräver det kan vi lämna ut uppgifter till exempelvis tillsynsmyndigheter eller polis.
  • IT-leverantörer – Våra molntjänstleverantörer och IT-supportföretag kan få tillgång till personuppgifter när de hanterar eller ger support på våra system.
  • Samarbetspartners och underleverantörer – Om vi arbetar tillsammans med andra företag i specifika uppdrag kan vi behöva dela personuppgifter för att uppfylla avtal och genomföra uppdraget.

Överföring av personuppgifter till tredje land

Vi och våra leverantörer hanterar som regel dina personuppgifter inom EU/EES.

Om vi i något fall behöver behandla uppgifter utanför EU/EES ser vi till att det görs på ett säkert sätt. Antingen har EU godkänt att landet har en tillräcklig skyddsnivå, eller så vidtar vi extra skyddsåtgärder för att dina rättigheter ska vara skyddade.

Cookies på nobox.se

Dina rättigheter som registrerad

Rätt att få information (tillgång)

Du har rätt att få veta vilka personuppgifter vi har om dig och hur vi använder dem. Du kan även begära en kopia på dina uppgifter som vi behandlar.

Rätt att få rättelse

Om någon av dina uppgifter är felaktiga har du rätt att få dem rättade snabbt. Om uppgifterna är ofullständiga kan du be oss att komplettera dem med rätt information.

Rätt att invända

Du kan säga ifrån om vi använder dina uppgifter för marknadsföring. I så fall kommer vi sluta använda dem för det ändamålet. Du kan också invända mot att vi använder dina uppgifter för att fatta beslut baserat på en intresseavvägning. Om vi inte kan visa på viktiga skäl för att fortsätta behandla uppgifterna, måste vi sluta.

Rätt att begära begränsning eller radering

Du har rätt att när som helst begära att vi raderar dina personuppgifter, till exempel om vi inte längre behöver dem för det syfte vi samlade dem för, eller om du återkallar ditt samtycke. Du kan också be oss att begränsa hur vi behandlar dina uppgifter, till exempel om du inte tycker att de är korrekta.

Rätt att flytta dina uppgifter

Om du har gett oss samtycke eller om vi behandlar dina uppgifter baserat på ett avtal med dig, kan du be om att få dina uppgifter i ett format som är lätt att läsa och använda på andra ställen. Du kan även be oss hjälpa till att överföra dina uppgifter till en annan organisation om det är möjligt tekniskt.

Rätt att återkalla samtycke

Om vi behandlar dina uppgifter baserat på samtycke, kan du när som helst återkalla det samtycket, helt eller delvis. Återkallelsen gäller från och med den tidpunkt du gör det.

Rätt att klaga till IMY

Om du tycker att vi behandlar dina uppgifter på ett felaktigt sätt kan du lämna ett klagomål till Integritetsskyddsmyndigheten (IMY) på deras webbplats: www.imy.se.

Kontaktuppgifter

Om du vill komma i kontakt med oss med anledning av vår behandling av dina personuppgifter är du välkommen att kontakta personuppgiftsansvarig enligt nedan:

Noboxsolutions AB
Org. Nr. 556798-9032
Telefon: 054 – 203 1818
kontakt@nobox.se
Kasernhöjden 10
653 39 Karlstad

Ändringar i policyn

Ändringar i denna policy kommer att publiceras på nobox.se eller skickas till den registrerade via e-post.

Datum för senaste uppdatering av policyn: 2025-01-30

Noboxsolutions AB
Kasernhöjden 10
653 39 Karlstad

Support

mån - fre: 09:00 - 16.00

support@nobox.se

054 – 203 1818

Integritetspolicy Här jobbar vi Kunskapsbank

Vill du få uppdateringar från oss?

Anmäl dig till vårt nyhetsbrev

*” anger obligatoriska fält

Detta fält används för valideringsändamål och ska lämnas oförändrat.