Hoppa till innehåll

Jobba som kundansvarig på nobox

Många sätter likhetstecken mellan kundansvarig och säljare, men på nobox är det inte så enkelt. Det ingår förstås i uppdraget för en kundansvarig att säkerställa att webbutvecklarna har något att göra, men om man aktivt behöver arbeta med försäljning gör man något tokigt. På nobox handlar rollen som kundansvarig om att skapa och upprätthålla goda relationer, förstå kundens affär och hitta affärsdrivande aktiviteter som bidrar till att kunden, med hjälp av sin webbplats, når sina mål. Att ha en webbplats som inte har ett tydligt uppdrag, alternativt inte klarar sina mål, är faktiskt inget att ha.

Det är ditt jobb att se till att webbplatsen gör jobbet och att kunden är nöjd. Som kundansvarig har du kundens bästa för ögonen, håller kontakterna vid liv och säkerställer att det vi levererar håller god kvalitet. En renodlad säljare som enbart fokuserar på resultat och brinner för att nå sina försäljningsmål är inte rätt för oss. På nobox pratar vi sällan om försäljning, då sälja är något som bara händer som en effekt av långa relationer, nyfikenhet och att vara en del av en gemensam tillväxtresa.

Att vara kundansvarig är inget ensamt arbete. Du arbetar alltid i team tillsammans med kunder och medarbetare, även fast det oftast är du som håller taktpinnen och leder teamet framåt. För att lyckas behöver du vara välsignad med tålamod och förmågan att hålla många tankar och processer igång samtidigt, för vägen från första tanke till färdig leverans är ofta månader, ibland år, bort.

Som kundansvarig är du lika delaktig i framtagning av nya webbplatser som att driva vidareutveckling av befintliga webbar. För att lyckas behöver du vara en webbninja i teorin, även om du praktiskt inte är någon webbutvecklare. Att skriva kod har du kollegor till men förståelsen för webb måste vara hög. Du kan helt enkelt prata och förklara webb för kunderna på ett pedagogiskt sätt så att alla förstår, kunder som webbutvecklare. En duktig kundansvarig har en naturlig fallenhet för att sitta i mitten och styra flera processer parallellt, en riktigt kameleont.

  • Ha goda kunskaper om webb och webbproduktion på ett teoretiskt plan
  • Vara genuint nyfiken, kreativ och intresserad av både människor och förbättringsmöjligheter
  • Ha en vilja att förstå kunder från ett affärsmässigt perspektiv och hitta de lösningar som passar dem bäst
  • Vara en naturlig ledare som driver projekten framåt tillsammans med alla inblandade
  • Vara öppen, kommunikativ och lättsam
  • Ha ett framåtdriv, vara ansvarstagande och en duktig administratör
  • Kommunicera väl på svenska och ibland engelska
  • Har tentaklerna ute för nya möjligheter
  • Vara en del av ett nätverk
  • Har en naturlig fallenhet för att bygga starka grupper
  • Vara tillgänglig och finnas på plats för att aldrig vara en flaskhals i pågående interna och externa projekt
  • Håller koll på detaljer och vad som lovats
  • Hjälpa till att hitta svar på frågor
  • Hålla koll på tid och ekonomi i projekt

Verkar det som att vår filosofi gällande kundansvar, försäljning och projektledning passar dig eller är du intresserad av att läsa mer? För att söka ett jobb hos oss alternativt få mer information är du välkommen att läsa mer här:

Noboxsolutions AB
Kasernhöjden 10
653 39 Karlstad

Support

mån - fre: 08:00 - 17.00

support@nobox.se

054 – 203 1818

Integritetspolicy Här jobbar vi Kunskapsbank

Sigillet är utfärdat av UC AB

Vill du få uppdateringar från oss?

Anmäl dig till vårt nyhetsbrev

*” anger obligatoriska fält

Detta fält används för valideringsändamål och ska lämnas oförändrat.