Digital marknadsförare med designkunskaper - nobox
Hoppa till innehåll

Digital marknadsförare med designkunskaper

nobox är en webbyrå med specialinriktning mot WordPress. Vi har funnits i femton år och har sedan start utvecklats till att bli en av de tryggaste aktörerna i branschen. Hos oss är det unika vardag och dagligen skapar vi tillsammans digitala hantverk. Begreppet att bygga webb med WordPress kan vara väldigt brett, men vi vill påstå att vi gör det lite mer på riktigt. Alla webbplatser bygger vi från grunden och våra kunder får alltid en individuellt utvecklad webb specialiserad just för att passa sitt företags särskilda behov. Nu söker vi dig som har förmågan att få det vi gör att synas.

SEM, digital marknadsföring

Vi tror att du har förmågan att strategiskt och praktiskt arbeta för att få en webbplats att synas på rätt plats av rätt person. Du har erfarenhet av både strategi, analys och praktiskt arbete för att veta precis vad du behöver göra för att skapa önskade resultat. Du har bra koll på både Googles, Metas och Linkedins universum vilket gör att du kan använda relevanta verktyg. Du kan ta emot en beställning, anpassa dig efter budget och på egen hand nå önskade resultat.

Design

Det du gör behöver inte bara synas, det måste se snyggt ut också. Därför har vi som krav att du är duktig på digital design av exempelvis annonser, banners och inlägg. Du ska känna dig hemma i Adobe-sviten samt vara kunnig redaktör inom WordPress. Detta för att kunna sätta upp landnings- och kampanjsidor på existerande webbplatser. Du behöver inte kunna programmera.

Kommunikation

Du ska hantera både svenska och engelska i tal och text samt ha förmågan att tolka olika företags uttryck och tonalitet. Detta för att dina annonser ska matcha avsändaren. Det är krav på att du hanterar korrekt svenska och förstår skillnaden på tal- och skriftspråk. Det kan hända att du ombeds att skriva nyhetsbrev, portfolioinlägg eller längre annonser vilka måste vara skrivna på rätt sätt. Vi vill att du ska kunna använda AI på ett relevant sätt när det behövs och kunna avgöra när det inte är rätt verktyg. Du kommer ha löpande dialog med dina uppdragsgivare vilket ställer krav att du är kommunikativ, öppen, lösningsorienterad med ständig framåtrörelse samt duktig på att svara på frågor innan de är ställda. Du är ingen som man väntar på utan berättar löpande om hur det går.

Kunder och uppdrag

Du kommer att jobba med uppdrag av olika karaktär och behöver därför ha kunskap inom allt från mindre webbplatser till e-handel och större myndighetswebbar. E-handel är det du kommer börja med. Utöver det är en viktig roll att arbeta internt. Där ingår bland annat att vara ett stöd med annonsering i rekryteringsprocesser, få oss att synas på ett relevant sätt samt kunna lämna saklig återkoppling när det är något vi själva behöver förbättra för att göra ditt jobb lättare. Det är krav att föra statistik och data över allt arbete. Detta för att vi ständigt ska kunna förbättra våra processer.

Att jobba på nobox

Hos oss arbetar du tillsammans med femton härliga personer som varje dag arbetar med att skapa framgång för andra. Vi jobbar med utveckling, både av webbplatser och våra kunder. Vår styrka är att vi är varma människor som har bra och nära dialog med våra kunder, bryr oss om det vi gör och får saker att hända. Vi lägger nästan all vår tid på att göra saker. Det är lite snack och mycket verkstad. Vi tar ansvar för vårt arbete och för varandra, är snälla och gör rätt saker som fungerar över tid. Det vi gör är hållbarhet på riktigt. Under åren har vi byggt en välfungerande distansorganisation som har bra balans mellan arbete och det sociala. Hos oss är ingen ensam.

Våra medarbetare och kunder är kärnan i verksamheten. Allt vi gör kretsar kring att fördjupa vårt erbjudande som en fullservicewebbyrå som verkar på en smal, men otroligt djup, nivå. Den som arbetar hos oss blir en del av ett passionerat nördigt, hjälpsamt och roligt gäng med hög sammanhållning som arbetar tillsammans för ständig utveckling. Hos oss är den konstanta framåtrörelsen tydlig. Det ska vara roligt och tillfredsställande att jobba här.

Alla har sina olika specialinriktningar och intressen, vilket vi gärna tar vara på. Vi har ingen färdig mall som alla ska passa in utan det är samarbetet, relationerna och gemenskapen som gör att vardagen flyter på bra. Det är människorna som arbetar på nobox som är nobox, och allt bra vi kommer på delar vi med varandra. När vi alla tar ansvar för vårt eget arbete, och ber om hjälp när vi själva inte räcker till, blir resultatet alltid bra.

Den vi söker

Idag är vi femton anställda som bor utspridda över hela landet. Nästan alla är utvecklare i någon form. Webbutvecklare eller affärsutvecklare, kalla det vad du vill, men om vårt goda arbete inte syns utåt gör vi något som inte är helt rätt. Det blir ditt uppdrag att bidra med den delen.

I snart sex år har vi alla arbetat på distans. Vi vande oss under pandemin och kom aldrig tillbaka till kontoret. För att trivas hos oss behöver du vara bekväm med att sitta hemma och vara ditt eget sällskap. Vi erbjuder en stark sammanhållning, löpande sociala kontakter och arbetar mycket tillsammans men vi ses bara fysiskt en gång per år. Det är viktigt att du kan tänka dig att jobba hemifrån under överskådlig framtid för att trivas här.

Då du kommer vara ensam i din roll är det viktigt att du kan ta ansvar för dina egna uppdrag och driva dessa framåt till önskade resultat. Du kommer vara expert på ditt område och vara den som är mest kunnig av oss alla på digital marknadsföring och design. Vi kan lära dig allt om nobox men det som du behöver kunna för att nå dina mål kan du redan. Du kommer från dag ett kunna arbeta obehindrat när du fått tillgång till de verktyg du behöver för att lyckas. Vi tror dessutom att du är petig med detaljer och gillar att skruva på småsaker för att förfina resultaten.

Vi söker därför dig som redan arbetat med detta i flera år och som kan uppvisa dokumenterade resultat. Du kan visa statistik över hur du fått andra företag att växa genom synlighet, har en portfolio som visar upp dina designkunskaper samt har relevanta referenser. Kanske driver du idag ett eget företag inom detta men saknar sammanhållningen på en arbetsplats, önskar att jobba tillsammans med andra, vill ha säljare som ordnar uppdrag löpande åt dig eller arbetar du idag på byrå men önskar att jobba på distans istället för på kontor. Du jobbar redan med prick det vi söker men vill göra det i ett annat sammanhang som passar dig bättre.

Vi önskar att du har relevant utbildning inom marknadsföring, kommunikation, design eller liknande tillsammans med din erfarenhet. Vi tror att du tycker om människor och att hjälpa dem, kan jobba under tidspress och är duktig på att prioritera uppdrag. Vi tror att du har is i magen och förmågan att hålla huvudet kallt. Om flera uppdrag kommer samtidigt behöver du kunna bedöma i vilken ordning de ska lösas, förmedla lösningsförslag på ett förståeligt sätt, hålla tid- och budget och samtidigt ha en trevlig ton. Du behöver vara lugn, trygg, tydlig, pedagogisk och systematisk.

Det vi erbjuder

  • Arbete på distans hemifrån
  • Heltidsanställning med månadslön
  • Flexibelt dagtidsschema där du planerar dina egna dagar för att hitta en sund balans mellan arbete, familj och fritid. De flesta av oss börjar mellan 7–9 och slutar mellan 16–18, dagarna lägger man upp på egen hand. Vi har ett bra flexsystem.  
  • Ett högt egenansvar och möjlighet att forma tjänsten till att bli ditt drömjobb
  • Friskvårdstimme varje vecka och friskvårdsbidrag
  • En nyckelroll på ett växande och framåtsträvande bolag
  • En del av ett hjälpsamt, roligt och nördigt team av härliga människor
  • Sex månaders provanställning, sedan tillsvidareanställning
  • Fortbildning efter egna önskemål och behov

Start på tjänsten är så snart som möjligt, efter överenskommelse

Den fortsatta processen

Det viktigaste för oss är inte att tillsätta tjänsten snabbt utan att det blir rätt person. Dina kunskaper och erfarenheter är viktiga, men det är ännu viktigare att den personliga matchen är bra för att du ska passa i vårt sammansvetsade team. Vi söker någon som matchar vår arbetskultur på ett bra sätt. Vi kommer att ta in ansökningar under december för att sedan påbörja intervjuer under januari. Tjänsten kommer därför att tillsättas löpande, gärna under vinter eller tidig vår. Vi tar givetvis hänsyn till eventuell uppsägningstid.

För att söka en tjänst använder du formuläret nedan. Rekryteringen sköts av Eelena Blomkvist. Eventuella frågor mailas till eelena@nobox.se. Då Eelena är föräldraledig på deltid finns ingen möjlighet att i denna rekrytering ringa för att ställa frågor.

Observera att rekryteringsprocessen sker på svenska och din ansökan ska därför också vara skriven på svenska. Detta för att du ska komma till din rätt och inga eventuella missförstånd ska ske.

Varmt välkommen med din ansökan!

Vill du veta mer?

Jag svarar gärna på dina frågor via mail. Hör av dig så pratar vi vidare.

Eelena

*” anger obligatoriska fält

Detta fält används för valideringsändamål och ska lämnas oförändrat.
dra och släpp fil eller
bläddra
Max filstorlek: 32 MB.
dra och släpp fil eller
bläddra
Max filstorlek: 32 MB.
Den här sidan är skyddad av reCAPTCHA och Googles integritetspolicy och användarvillkor gäller.

Noboxsolutions AB
Kasernhöjden 10
653 39 Karlstad

Support

mån - fre: 09:00 - 16.00

support@nobox.se

054 – 203 1818

Integritetspolicy Här jobbar vi Kunskapsbank

Vill du få uppdateringar från oss?

Anmäl dig till vårt nyhetsbrev

*” anger obligatoriska fält

Detta fält används för valideringsändamål och ska lämnas oförändrat.